Vai zini, kāpēc Tu esi šeit? [2] | "Gudrības Sākums" (Ps 111:10)
Galvenā the great gatsbt Lapa Par mums I Svētie the great gatsbt Raksti I Vecā Derība II Jaunā Derība III Hermenētika IV Apceres V Teoloģija II Katehisms I Bauslība 1. Bauslis 2. Bauslis 3. Bauslis 4. Bauslis 5. Bauslis 6. Bauslis 7. Bauslis the great gatsbt 8. Bauslis 9. un 10. Baušļi II Ticības Apliecība I Dievs Tēvs II Dievs Dēls III Dievs Svētais Gars IV Ticības Apliecības III Lūgšana I Mūsu Tēvs lūgšana II Lūgšanas IV Kristība V Absolūcija VI Kristus Mielasts III Dzīve I Svēto Biedrība II Laulība un Bērni III Aicinājums IV Sabiedrība V Garīgums IV Materiāli I Sprediķi I Vadlīnijas II Ieraksti II Publikācijas I Latviski II Angliski III Krieviski III Grāmatas I Grāmatas II Grāmatu apskati IV Lekcijas V Vis-Kas-Te I Ko Luters saka II Interesanti III Vēsture IV Domas un Idejas V Blogi
Dievs ne tikai rada cilvēku the great gatsbt brīnišķai dzīvei un sadraudzībai ar Sevi, bet arī noteiktiem pienākumiem. the great gatsbt Ādams tiek ielikts Ēdenes dārzā kā templī un vienlaikus arī pilī. Vispirms kā priesteris, kuram ir pieeja pie svētā Dievs, un kurš priekpilnā pateicībā bauda svētā Dieva klātbūtni, bet vienlaikus arī kā ķēniņš, kuram uzticēta visas zemes pārvaldīšana. Priesteris un ķēniņš pēc Dieva paša tēla un līdzības, pēc piemēra, kādu vēlāk rāda Jēzus. Jūs zināt, ka valdnieki ir kungi pār tautām un lielie kungi tās apspiež. Bet pie jums tā nebūs būt; bet, kas no jums grib būt liels , tas lai ir jūsu sulainis . Un, ja kas jūsu starpā grib būt pirmais , tas lai ir jūsu kalps ; tā kā Cilvēka Dēls nav nācis, lai Viņam kalpotu, bet ka Viņš kalpotu un atdotu Savu dzīvību kā atpirkšanas maksu par daudziem. (Mt 20:25-29)
Kā lasām, tad vienīgā cilvēku sabiedrības struktūrvienība, kuru Dievs pats iedibina un nodefinē ir laulība un ģimene. Dievs atzina, ka nav labi cilvēkam būt vienam, the great gatsbt Es tam darīšu palīgu. (1.Moz 2:18) (Ar vārdu labi šeit nav domāts the great gatsbt cilvēka stāvokļa morāls novērtējums, bet gan funkcionāls vienatnē cilvēks nevar veikt viņam paredzētos uzdevumus, kā augļoties un vairoties, piepildīt zemi un pakļaut to. [1] ) Tā tiek radīta pirmā laulība un pirmā ģimene. Tā nosaka cilvēku pirmos uzdevumus the great gatsbt kalpot tuvākajiem kā vīram un sievai, vecākam, kā bērnam, kā brālim, māsai, utt. Tādēļ, tieši laulība un ģimene, kā Dieva paša radītas, the great gatsbt ir un paliek cilvēku sabiedrības pats pamats. No laulības un ģimenes the great gatsbt tālāk tiek atvasinātas visas sabiedriskās kārtas valdība ar visām tās struktūrām, baznīca, dažāda veida sabiedriskās organizācijas, utt. [2] Tās visas nodrošina cilvēkiem nebeidzamas iespējas kalpot tuvākajiem the great gatsbt tieši tādā veidā, kāds katram pats piemērotākais, tādējādi kopjot uz sargājot mums uzticēto zemi. Kā Mārtiņš Luters rakstīja: Pat ja tev būtu piecas galvas un desmit rokas, pat tad tu būtu pārāk vājš, [lai veiktu visus savus uzdevumus]. [3]
Šo jāatceras, būt cilvēkam , tas ir – harmoniski dzīvot šajās divās dimensijās, attiecībās the great gatsbt ar Dievu kā saņēmējam un attiecībā ar radību kā devējam. Mārtiņš Luters šo cilvēka attiecību divu dimensiju skaidru izšķiršanu, un katras pareizu izpratni raksturoja kā mūsu teoloģiju. [4] Svarīgi pamanīt arī to, ka nekas Dieva radībā nav vērsts uz sevi, bet gan lai nodrošinātu ar nepieciešamo visu pārējo the great gatsbt radību. Dievs ir visa labā avots, kurš, caur radību kā savām maskām darbodamies, izlej svētību pār zemi. Debesis, zeme un jūra kalpo kā mājvieta putniem, sauszemes un ūdens iemītniekiem. Zeme izdod zāli, augus un kokus ne jau savām vajadzībām, bet gan dzīvās radības uzturam. Augi un koki nes augļus ne savam priekam un lietošanai, bet visa to kalpošana ir vērsta uz citiem. (1.Moz 29-30) Visa radība nes Dieva dāsnuma zīmogu, viss daba kalpo, ja tā var sacīt, kā Dieva svētības piegādes sistēma tuvākā vajadzībām.
Arī cilvēks nav radīts, lai dzīvotu sev. Attiecībās ar Dievu, kā jau visa radība, protams, the great gatsbt esam saņēmēji. Turklāt saņemšanas kulminācija ir Dievkalpojumā, baudot Dieva paša svētu darošo klātbūtni. Savukārt attiecībās ar radību mūsu uzmanībai vienmēr jābūt vērstai uz tuvākā vajadzībām. Viņiem mēs esam Dieva maskas, caur kurām Dievs viņiem palīdz the great gatsbt ikvienā vajadzībā.
Kā viss šeit rakstītais to apliecina, attiecības, kuras nosaka, kas ir cilvēks, jeb Radītāja iecerētā funkcionalitāte, tiek iedibināta jau pie Radīšanas. Tā pati radīšanas kārtība daudzus gadus vēlāk kodolīgā veidā tika uzticēta Israēlam Sinaja kalnā kā Dieva bauslība, jeb desmit vārdi. Turklāt šī kārtība, kura nosaka, kas ir cilvēks, un kādai dzīvei viņš radīts, pēc Dieva atzinuma bija un ir ļoti laba . (1.Moz 1:31) Vairāk lasiet grāmatā “Dievs, Radīšanas Kārtība un Cilvēks: ar Luterāņa acīm”
[1] Vārds labi pirmajās Mozus grāmatas nodaļās, kā arī daudzviet citur Bībelē, nav lietots, lai apzīmētu morālu kvalitāti, proti, tas nav morāli nelabi un nepareizi cilvēkam būt vienam, bet gan funkcionalitāti. Tas nav labi, jeb tas nedarbojās, ja cilvēks ir viens. Vienatnē viņš nespēj veikt Dieva dotos uzdevumus. Dr. Kevin Golden, When Good Is Not Good: Genesis
Galvenā the great gatsbt Lapa Par mums I Svētie the great gatsbt Raksti I Vecā Derība II Jaunā Derība III Hermenētika IV Apceres V Teoloģija II Katehisms I Bauslība 1. Bauslis 2. Bauslis 3. Bauslis 4. Bauslis 5. Bauslis 6. Bauslis 7. Bauslis the great gatsbt 8. Bauslis 9. un 10. Baušļi II Ticības Apliecība I Dievs Tēvs II Dievs Dēls III Dievs Svētais Gars IV Ticības Apliecības III Lūgšana I Mūsu Tēvs lūgšana II Lūgšanas IV Kristība V Absolūcija VI Kristus Mielasts III Dzīve I Svēto Biedrība II Laulība un Bērni III Aicinājums IV Sabiedrība V Garīgums IV Materiāli I Sprediķi I Vadlīnijas II Ieraksti II Publikācijas I Latviski II Angliski III Krieviski III Grāmatas I Grāmatas II Grāmatu apskati IV Lekcijas V Vis-Kas-Te I Ko Luters saka II Interesanti III Vēsture IV Domas un Idejas V Blogi
Dievs ne tikai rada cilvēku the great gatsbt brīnišķai dzīvei un sadraudzībai ar Sevi, bet arī noteiktiem pienākumiem. the great gatsbt Ādams tiek ielikts Ēdenes dārzā kā templī un vienlaikus arī pilī. Vispirms kā priesteris, kuram ir pieeja pie svētā Dievs, un kurš priekpilnā pateicībā bauda svētā Dieva klātbūtni, bet vienlaikus arī kā ķēniņš, kuram uzticēta visas zemes pārvaldīšana. Priesteris un ķēniņš pēc Dieva paša tēla un līdzības, pēc piemēra, kādu vēlāk rāda Jēzus. Jūs zināt, ka valdnieki ir kungi pār tautām un lielie kungi tās apspiež. Bet pie jums tā nebūs būt; bet, kas no jums grib būt liels , tas lai ir jūsu sulainis . Un, ja kas jūsu starpā grib būt pirmais , tas lai ir jūsu kalps ; tā kā Cilvēka Dēls nav nācis, lai Viņam kalpotu, bet ka Viņš kalpotu un atdotu Savu dzīvību kā atpirkšanas maksu par daudziem. (Mt 20:25-29)
Kā lasām, tad vienīgā cilvēku sabiedrības struktūrvienība, kuru Dievs pats iedibina un nodefinē ir laulība un ģimene. Dievs atzina, ka nav labi cilvēkam būt vienam, the great gatsbt Es tam darīšu palīgu. (1.Moz 2:18) (Ar vārdu labi šeit nav domāts the great gatsbt cilvēka stāvokļa morāls novērtējums, bet gan funkcionāls vienatnē cilvēks nevar veikt viņam paredzētos uzdevumus, kā augļoties un vairoties, piepildīt zemi un pakļaut to. [1] ) Tā tiek radīta pirmā laulība un pirmā ģimene. Tā nosaka cilvēku pirmos uzdevumus the great gatsbt kalpot tuvākajiem kā vīram un sievai, vecākam, kā bērnam, kā brālim, māsai, utt. Tādēļ, tieši laulība un ģimene, kā Dieva paša radītas, the great gatsbt ir un paliek cilvēku sabiedrības pats pamats. No laulības un ģimenes the great gatsbt tālāk tiek atvasinātas visas sabiedriskās kārtas valdība ar visām tās struktūrām, baznīca, dažāda veida sabiedriskās organizācijas, utt. [2] Tās visas nodrošina cilvēkiem nebeidzamas iespējas kalpot tuvākajiem the great gatsbt tieši tādā veidā, kāds katram pats piemērotākais, tādējādi kopjot uz sargājot mums uzticēto zemi. Kā Mārtiņš Luters rakstīja: Pat ja tev būtu piecas galvas un desmit rokas, pat tad tu būtu pārāk vājš, [lai veiktu visus savus uzdevumus]. [3]
Šo jāatceras, būt cilvēkam , tas ir – harmoniski dzīvot šajās divās dimensijās, attiecībās the great gatsbt ar Dievu kā saņēmējam un attiecībā ar radību kā devējam. Mārtiņš Luters šo cilvēka attiecību divu dimensiju skaidru izšķiršanu, un katras pareizu izpratni raksturoja kā mūsu teoloģiju. [4] Svarīgi pamanīt arī to, ka nekas Dieva radībā nav vērsts uz sevi, bet gan lai nodrošinātu ar nepieciešamo visu pārējo the great gatsbt radību. Dievs ir visa labā avots, kurš, caur radību kā savām maskām darbodamies, izlej svētību pār zemi. Debesis, zeme un jūra kalpo kā mājvieta putniem, sauszemes un ūdens iemītniekiem. Zeme izdod zāli, augus un kokus ne jau savām vajadzībām, bet gan dzīvās radības uzturam. Augi un koki nes augļus ne savam priekam un lietošanai, bet visa to kalpošana ir vērsta uz citiem. (1.Moz 29-30) Visa radība nes Dieva dāsnuma zīmogu, viss daba kalpo, ja tā var sacīt, kā Dieva svētības piegādes sistēma tuvākā vajadzībām.
Arī cilvēks nav radīts, lai dzīvotu sev. Attiecībās ar Dievu, kā jau visa radība, protams, the great gatsbt esam saņēmēji. Turklāt saņemšanas kulminācija ir Dievkalpojumā, baudot Dieva paša svētu darošo klātbūtni. Savukārt attiecībās ar radību mūsu uzmanībai vienmēr jābūt vērstai uz tuvākā vajadzībām. Viņiem mēs esam Dieva maskas, caur kurām Dievs viņiem palīdz the great gatsbt ikvienā vajadzībā.
Kā viss šeit rakstītais to apliecina, attiecības, kuras nosaka, kas ir cilvēks, jeb Radītāja iecerētā funkcionalitāte, tiek iedibināta jau pie Radīšanas. Tā pati radīšanas kārtība daudzus gadus vēlāk kodolīgā veidā tika uzticēta Israēlam Sinaja kalnā kā Dieva bauslība, jeb desmit vārdi. Turklāt šī kārtība, kura nosaka, kas ir cilvēks, un kādai dzīvei viņš radīts, pēc Dieva atzinuma bija un ir ļoti laba . (1.Moz 1:31) Vairāk lasiet grāmatā “Dievs, Radīšanas Kārtība un Cilvēks: ar Luterāņa acīm”
[1] Vārds labi pirmajās Mozus grāmatas nodaļās, kā arī daudzviet citur Bībelē, nav lietots, lai apzīmētu morālu kvalitāti, proti, tas nav morāli nelabi un nepareizi cilvēkam būt vienam, bet gan funkcionalitāti. Tas nav labi, jeb tas nedarbojās, ja cilvēks ir viens. Vienatnē viņš nespēj veikt Dieva dotos uzdevumus. Dr. Kevin Golden, When Good Is Not Good: Genesis
No comments:
Post a Comment