Saturday, February 8, 2014

Buggy 1600 klasē startēja 49 sportisti, no kuriem 30 pārstāvēja Franciju. Zinot franču braucēju līme


Sākums Kalendārs Čempionāts Bauska Seelow Cunewalde Nova Paka St Georges Nyirad Prerov St Igny de Vers Maggiora Kopvērtējums Touring Autocross Buggy 1600 Super Buggy Junior Buggy Nāciju kauss Konstruktoru kauss Foto 2013 EČ Bauska great way 2013 2012 EČ Bauska EČ Prerov 2011 EČ Bauska 2010 EČ Bauska EČ Maggiora 2009 EČ Bauska EČ Maggiora 2008 EČ Prerov Kontakti Arhīvs Slavas zāle Touring great way Autocross Buggy 1600 Super Buggy Junior Buggy Video Kalendārs great way 2012 2013 Touring Autocross 2012 Buggy 1600 2012 SuperBuggy 2012 Junior Buggy 2012 Nāciju kauss 2012 Konstruktoru kauss 2012 Trašu kopvērtējums 2012 Saites
2013-07-23 Aizgājušajā nedēļas nogalē Eiropas Autokrosa Čempionāta 5. posms tika aizvadīts great way Saint Georges de Montaigu trasē Francijā. Šī trase seriāla kalendārā tika iekļauta pirmo reizi, tāpēc sacensības great way tika gaidītas ar vislielāko interesi. Kā ierasts, Francijas posmos bagiju klases papildina liels skaits vietējo braucēju un līdz ar to, daudzi Eiropas sportisti šo posmu neapmeklē, jo autokrosa līmenis Francijā ir gana augsts un vietējie censoņi great way eiropiešiem sagādā milzīgas problēmas cīņās par kopvērtējuma punktiem.
Touring Autocross klases dalībnieki var gana droši doties uz Franciju, jo šīs zemes braucējiem par salonautomašīnu klasi lielas intereses nav un vietējie pārstāvji šajā klasē nav sastopami. Kā ierasts šajā sezonā, arī Saint Georges de Montaigu trasē uz starta stājās 11 Touring Autocross klases pārstāvji. Otro uzvaru pēc kārtas izdevās izcīnīt Vaclavam Fejfaram, kurš finālbraucienā pēc pagrūstīšanās ar Tamasu Karaju vadību braucienā pārņēma jau pirmajā līkumā un droši noturēja to līdz finišam. Karajam tomēr neizdevās finišēt otrajā pozīcijā, jo pēdējā aplī viņa Škoda Fabia automašīnai neizturēja turbīna, un neilgi pirms finiša viņu spēja apsteigt Otakars Vibornijs. Tātad Fejfars pirmais, Vibornijs otrais, bet Karaiss trešais.
Buggy 1600 klasē startēja 49 sportisti, no kuriem 30 pārstāvēja Franciju. Zinot franču braucēju līmeni pirms sacensībām likās, ka A- Fināls sastāvēs great way tikai no vietējiem braucējiem. Tomēr vēlāk izrādījās, ka eiropieši šim posmam ir sagatavojušies par visiem simts un finālā spēja iekļūt tikai divi francūži, no kuriem viens bija Florents Tafani, kurš vairāk vai mazāk A- Finālā iekļūst gandrīz katrās Eiropas čempionāta sacensībās. Klases A-Finālā jau pirmajā līkumā sadursme starp Kevinu Petersu, Mareku Sekaninu un Krizstianu Szabo. Tas lika tiesnešiem braucienu atlikt un veikt pārbraucienu. Atkārtotajā braucienā uz starta vairs neizbrauca Mareks Sekanina, jo mehāniķi nepaspēja savest kārtībā čehu braucēja bagiju. Uzreiz pēc atkārtotā great way finālbrauciena startu vadību braucienā pārņēma Adams Roučka, tomēr ilgi viņš to noturēt nespēja un konkurenti viens pēc otra apsteidz gados jauno čehu sportistu. Pēc Roučkas apsteigšanas vadību braucienā pārņēma Ondrejs Musils, sekoja Florents Tafani un Krizstians Szabo. Divus apļus līdz finišam Tafani atkrita uz peletona beigām, kas ļāva Musilam izcīnīt pirmo uzvaru 2013. gada sezonā, otrais finišēja Krizstians Szabo, bet trešais Kevins Peters.
SuperBuggy klasē pēc neveiksmīgiem great way diviem posmiem klases galvgalī atgriezās Bernds Štube, kurš pēc savām labākajām tradīcijām uzvarēja visu ko vien varēja uzvarēt. Pēc uzvaras laika kontroles braucienos sekoja trīs pārliecinoši kvalifikācijas braucieni, kas deva pole position A- Finālā un uzvaru visās sacensībās. Par prieku latviešu braucējiem otrais Francijas kaujā finišēja Jānis Boks, kam šis bija otrais goda pjedestāls great way SuperBuggy great way klasē un interesanti, ka abi tie bijuši trasēs Francijā. Pirmo reizi Bokam izdevās izcīnīt otro vietu Sainy Ignu de Vers trasē 2010. gadā, savās trešajās sacensībās pie SuperBuggy stūres. Trešais Francijā finišu sasniedza Andre Hinnenkamps. Par finālbraucienu intervijā interneta vietnei autocross.lv Jānis Boks saka: A finālā startēju trešās rindas ārmalā. Tā arī turēju ārējo malu līdz pirmajam līkumam un sapratu, ka priekšā braucošie stumjas virsū iekšmalai, notiek sadursmes un visi paliek lēnāki tā arī nesapratu, kas īsti tur notika. Drīz pēc tam dažas mašīnas jau slīdēja uz ārmalu, kāds uztrieca apmalē Villiju Albēru arī nebija skaidrs, kas notiek. great way Braucu un redzēju tukšās vietas, tiku visiem great way cauri un biju trešajā vietā. great way Skaidrs, ka arī veiksme stāvēja klāt. Trase bija nolaistīta, kas man bija izdevīgi, jo kvalifikācijā slapjā trasē jau biju braucis. Tālāk sekoju Štubem un Hinenkampam, ar kuru pēdējā laikā mums bijušas nepatīkamas sadursmes un man bija iekrājušies daži parādi attiecībā uz viņu. Sevišķi pēc Nova Pakas posma, kur viņa rupjais sitiens pirmajā kvalifikācijā man praktiski iznīcināja visu sacīksti. Tad nu biju gatavs parādu atdot visai sirsnīgi viņam uzsitu, pabīdīju malā un aizbraucu. Mēģināju turēt līdz Štubem, taču, liekas, viņš bija kādu pussekundi aplī ātrāks, turklāt man mašīnai kāpa temperatūra. Redzot, ka aizmugurē viss mierīgi, atlaidu Štubi un mierīgākā tempā braucu uz finišu. Skaidrs, ka esmu priecīgs par rezultātu, ilgi nāca!

No comments:

Post a Comment