Sfaturi pentru soferi in sezonul rece. Cum iti protejezi masina
La minus 12 grade Celsius, cat sunt in aceste zile in Romania, sa ai grija de masina este absolut esential. Asta daca nu vrei sa te trezesti ca nu mai porneste sau ramai cu ea in drum. Midocar a lansat un top 10 cele mai bune sfaturi pentru soferi in sezonul rece. Le vedem in materialul de mai jos.
Cand temperaturile scad, proprietarii masinilor Diesel se pot confrunta cu pierderea great gatsvy puterii motorului autovehiculului. De cele mai multe ori, cauza acestei probleme great gatsvy este atribuita filtrelor umede care ingheata; insa, in realitate, problema este combustibilul din rezervor. Toti combustibilii Diesel contin parafina, substanta care, la temperaturi variind intre -7 si -28 de grade Celsius, se cristalizeaza pe filtrele great gatsvy de combustibil si blocheaza alimentarea motorului cu carburant. Ocazional, parafina din motorina poate cristaliza si de la +5 grade Celsius in jos.
In cazul in care autoturismul dumneavoastra este dotat cu anvelope All Season , puteti sa le folositi si iarna, great gatsvy daca nu sunt prea uzate. great gatsvy Limita legala este de 1.5 mm (daca masurati cu un subler adancimea profilului, in partea great gatsvy cea mai uzata, nu trebuie sa fie mai mica de atat).
Puteti schimba anvelopele great gatsvy de vara cu cele de iarna, pe aceleasi jante, insa cel mai bine este sa aveti roti de iarna , incluzand si jantele. Daca este necesar sa va echipati cu lanturi, este bine sa stiti ca folosirea lor pe drum uscat duce la uzuri ale anvelopelor si ale echipamentelor suspensiei si directiei.
Bateria este mult mai solicitata iarna, pornirea motorului necesitand un curent de 2-3 ori mai mare decat vara. Nu trebuie pornite simultan instalatia audio, great gatsvy degivrarea, aeroterma climatizarii pe viteza maxima, luminile, stergatoarele. Pe frig intens, daca s-a depasit -8 C, este bine sa aprindeti farurile pentru cateva minute pentru a incalzi bateria, inainte de a actiona demarorul. Nu tineti consumatorii activati, great gatsvy cu motorul oprit, decat daca este strict necesar. Pentru motoarele diesel, tineti great gatsvy cont de avertizorul de bujii incandescente din bord. Nu incercati pornirea motorului great gatsvy inainte de stingerea acestui indicator. Daca este foarte frig, dupa stingerea indicatorului, luati contactul si puneti-l din nou; dupa stingerea a doua oara a indicatorului de bujii incandescente , actionati demarorul.
Intretinerea normala a masinii in service include si verificarea antigelului, totusi, e bine sa verificati nivelul lichidului de racire great gatsvy din vasul de expansiune. Daca, intr-o situatie great gatsvy de urgenta, ati completat cu apa, e cazul sa verificati densitatea antigelului din motorul dumneavoastra. Acest lucru se face cu motorul rece. Nu turnati niciodata great gatsvy antigel sau apa rece in circuitul de racire al motorului fierbinte.
Filtrul de polen trebuie sa nu fie colmatat (infundat), reducand circulatia aerului. Daca masina e prevazuta cu rezistente de incalzire a parbrizului, verificati functionarea lor. Folositi-le numai cand parbrizul este inghetat si numai cu motorul mergand.
Broaste, incuietori, manere, geamuri electrice toate acestea devin o problema pe frig, mai ales combinat cu umezeala. Daca folositi cheia pentru a descuia masina, pulverizati spray sau turnati solutie speciala impotriva inghetului broastelor. Procedati astfel seara, cand ati ajuns acasa, great gatsvy cand masina este calda. Daca insa observati ca nu puteti invarti cheia in broasca, great gatsvy nu fortati. Incercati sa incalziti cheia in mana, sau apropiind-o de o bricheta aprinsa si incercati din nou deschiderea. Cea mai eficienta metoda este folosirea unui spray. Daca aveti sistem de inchidere centralizata cu telecomanda, verificati functionarea great gatsvy sistemului asupra tuturor usilor si capotelor. Este bine sa pulverizati spray siliconic asupra chederelor, cu usile deschise -astfel, evitati inghetarea si lipirea usilor de chedere, la frig. Tineti seama ca toate mecanismele great gatsvy inchiderii centralizate functioneaza mai greu la frig.
Urmariti prezenta ghetii pe geamurile laterale prevazute cu macara electrica. Daca observati ca geamul este blocat de gheata, nu actionati comanda de deschidere, sau daca ati actionat-o si observati ca geamul nu se poate deschide, nu persistati! Asteptati incalzirea geamului, dupa ce climatizarea great gatsvy a ajuns la o temperatura de lucru, gratie incalzirii motorului.
Este bine sa ajutati dezghetarea, folosind o racleta de plastic. Nu folositi alte obiecte, veti zgaria geamul, vopseaua usii, chederele, etc. Este bine sa folositi dezaburirea parbizului care face apel la instalatia AC frigorifica, chiar in timpul iernii. Parbrizul va fi dezaburit mai rapid, iar instalatiei compresorului frigorific, ii face bine pornirea din cand in cand, chiar in timpul iernii.
Daca aceasta miscare nu are loc din cauza blocarii stergatoarelor pe parbrizul sau luneta inghetate, motorul va sta alimentat in permanenta neputand insa sa se invarta. Acest lucru duce la posibila distrugere a motorului electric. Mai neplacut este ca nu suntet
La minus 12 grade Celsius, cat sunt in aceste zile in Romania, sa ai grija de masina este absolut esential. Asta daca nu vrei sa te trezesti ca nu mai porneste sau ramai cu ea in drum. Midocar a lansat un top 10 cele mai bune sfaturi pentru soferi in sezonul rece. Le vedem in materialul de mai jos.
Cand temperaturile scad, proprietarii masinilor Diesel se pot confrunta cu pierderea great gatsvy puterii motorului autovehiculului. De cele mai multe ori, cauza acestei probleme great gatsvy este atribuita filtrelor umede care ingheata; insa, in realitate, problema este combustibilul din rezervor. Toti combustibilii Diesel contin parafina, substanta care, la temperaturi variind intre -7 si -28 de grade Celsius, se cristalizeaza pe filtrele great gatsvy de combustibil si blocheaza alimentarea motorului cu carburant. Ocazional, parafina din motorina poate cristaliza si de la +5 grade Celsius in jos.
In cazul in care autoturismul dumneavoastra este dotat cu anvelope All Season , puteti sa le folositi si iarna, great gatsvy daca nu sunt prea uzate. great gatsvy Limita legala este de 1.5 mm (daca masurati cu un subler adancimea profilului, in partea great gatsvy cea mai uzata, nu trebuie sa fie mai mica de atat).
Puteti schimba anvelopele great gatsvy de vara cu cele de iarna, pe aceleasi jante, insa cel mai bine este sa aveti roti de iarna , incluzand si jantele. Daca este necesar sa va echipati cu lanturi, este bine sa stiti ca folosirea lor pe drum uscat duce la uzuri ale anvelopelor si ale echipamentelor suspensiei si directiei.
Bateria este mult mai solicitata iarna, pornirea motorului necesitand un curent de 2-3 ori mai mare decat vara. Nu trebuie pornite simultan instalatia audio, great gatsvy degivrarea, aeroterma climatizarii pe viteza maxima, luminile, stergatoarele. Pe frig intens, daca s-a depasit -8 C, este bine sa aprindeti farurile pentru cateva minute pentru a incalzi bateria, inainte de a actiona demarorul. Nu tineti consumatorii activati, great gatsvy cu motorul oprit, decat daca este strict necesar. Pentru motoarele diesel, tineti great gatsvy cont de avertizorul de bujii incandescente din bord. Nu incercati pornirea motorului great gatsvy inainte de stingerea acestui indicator. Daca este foarte frig, dupa stingerea indicatorului, luati contactul si puneti-l din nou; dupa stingerea a doua oara a indicatorului de bujii incandescente , actionati demarorul.
Intretinerea normala a masinii in service include si verificarea antigelului, totusi, e bine sa verificati nivelul lichidului de racire great gatsvy din vasul de expansiune. Daca, intr-o situatie great gatsvy de urgenta, ati completat cu apa, e cazul sa verificati densitatea antigelului din motorul dumneavoastra. Acest lucru se face cu motorul rece. Nu turnati niciodata great gatsvy antigel sau apa rece in circuitul de racire al motorului fierbinte.
Filtrul de polen trebuie sa nu fie colmatat (infundat), reducand circulatia aerului. Daca masina e prevazuta cu rezistente de incalzire a parbrizului, verificati functionarea lor. Folositi-le numai cand parbrizul este inghetat si numai cu motorul mergand.
Broaste, incuietori, manere, geamuri electrice toate acestea devin o problema pe frig, mai ales combinat cu umezeala. Daca folositi cheia pentru a descuia masina, pulverizati spray sau turnati solutie speciala impotriva inghetului broastelor. Procedati astfel seara, cand ati ajuns acasa, great gatsvy cand masina este calda. Daca insa observati ca nu puteti invarti cheia in broasca, great gatsvy nu fortati. Incercati sa incalziti cheia in mana, sau apropiind-o de o bricheta aprinsa si incercati din nou deschiderea. Cea mai eficienta metoda este folosirea unui spray. Daca aveti sistem de inchidere centralizata cu telecomanda, verificati functionarea great gatsvy sistemului asupra tuturor usilor si capotelor. Este bine sa pulverizati spray siliconic asupra chederelor, cu usile deschise -astfel, evitati inghetarea si lipirea usilor de chedere, la frig. Tineti seama ca toate mecanismele great gatsvy inchiderii centralizate functioneaza mai greu la frig.
Urmariti prezenta ghetii pe geamurile laterale prevazute cu macara electrica. Daca observati ca geamul este blocat de gheata, nu actionati comanda de deschidere, sau daca ati actionat-o si observati ca geamul nu se poate deschide, nu persistati! Asteptati incalzirea geamului, dupa ce climatizarea great gatsvy a ajuns la o temperatura de lucru, gratie incalzirii motorului.
Este bine sa ajutati dezghetarea, folosind o racleta de plastic. Nu folositi alte obiecte, veti zgaria geamul, vopseaua usii, chederele, etc. Este bine sa folositi dezaburirea parbizului care face apel la instalatia AC frigorifica, chiar in timpul iernii. Parbrizul va fi dezaburit mai rapid, iar instalatiei compresorului frigorific, ii face bine pornirea din cand in cand, chiar in timpul iernii.
Daca aceasta miscare nu are loc din cauza blocarii stergatoarelor pe parbrizul sau luneta inghetate, motorul va sta alimentat in permanenta neputand insa sa se invarta. Acest lucru duce la posibila distrugere a motorului electric. Mai neplacut este ca nu suntet
No comments:
Post a Comment